nee Merkenpagina.nl - Alles over merken en branding - Kinderkleding
Kinderkleding Nieuws
 Online verkoop in onze webshop van kurk, kurkisolatie, kurkrollen, kurkplaten, vinyl stickers, vinyl plakletters
 Home
 ABC Nieuwsdienst
 Kinderkleding Nieuws
 Kinderkleding Webshops
 Kinderkleding Winkels
 Kinderkleding merk AW
 Kinderkleding merk Absorba
 Kinderkleding merk Airforce
 Kinderkleding merk BabyFace
 Kinderkleding merk Bambam
 Kinderkleding merk Barbara Farber
 Kinderkleding merk Bengh
 Kinderkleding merk Blue Seven
 Kinderkleding merk BoDean
 Kinderkleding merk Bonnie Doon
 Kinderkleding merk Borz of Bor*z
 Kinderkleding merk Brand
 Kinderkleding merk Brunotti
 Kinderkleding merk CKS
 Kinderkleding merk Cakewalk
 Kinderkleding merk Carbone
 Kinderkleding merk Cars
 Kinderkleding merk Claesens
 Kinderkleding merk Claire
 Kinderkleding merk Dingdong
 Kinderkleding merk Dobber
 Kinderkleding merk Doerak
 Kinderkleding merk Donna Karan
 Kinderkleding merk Ducky Beau
 Kinderkleding merk EX10
 Kinderkleding merk EagerBeaver
 Kinderkleding merk Esprit
 Kinderkleding merk Garcia
 Kinderkleding merk Guess kids
 Kinderkleding merk Imps en Elfs
 Kinderkleding merk Kiezeltje
 Kinderkleding merk King Louie
 Kinderkleding merk Kookai
 Kinderkleding merk Lolita
 Kinderkleding merk Mimpi
 Kinderkleding merk Muy Malo
 Kinderkleding merk Noppies
 Kinderkleding merk Petit Louie
 Kinderkleding merk Ragazzi
 Kinderkleding merk Rags
 Kinderkleding merk Rare
 Kinderkleding merk Retour
 Kinderkleding merk S&D Le Chic
 Kinderkleding merk Salty dog
 Kinderkleding merk Scotch & Soda
 Kinderkleding merk Sevenoneseven
 Kinderkleding merk Tumble N Dry
 Kinderkleding merk Twinlife
 Kinderkleding merk Vingino
 Kinderkleding merk YepYep
Grote maten voor kinderen



Nederlands grootste kledingconcern C&A en Wehkamp, Nederlandse grootste thuiswinkel, hebben hun collectie kinderkleding uitgebreid met een assortiment zeer grote maten. 'Doordat het aantal dikke kinderen stijgt, is een dergelijke lijn lucratief', aldus Joke Vrolijk van Wehkamp.

Het postorderbedrijf koopt de kleding van het Deense Claire, een specialist op het gebied van grote matenkleding voor kinderen. Zowel in de zomer- als de huidige herfst- en wintercollectie heeft Wehkamp 'trendy en kleurrijke kleding voor meiden met een maatje meer'.


Het gaat om kleren in de lengtematen van 128 tot en met 176 die volgens een bericht vrijdag in NRC Handelsblad 6 à 18 centimeter breder zijn. De lijn omvat 7 procent van Wehkamps nieuwe kinderkledingcollectie en telt vijftig artikelen. Het succes is volgens Vrolijk al bewezen. 'Want we komen volgend jaar ook met een grote matencollectie jongenskleding.'

In de rekken kinderkleding van C&A is sinds kort de lijn Extra Wijd toegevoegd. Het gaat om broeken en andere onderkledingstukken met gemiddeld 8 centimeter bredere taille, aldus een woordvoerster. Extra Wijd maakt 5 procent uit van de totale herfst- en winterkinderkleding van C&A.

C&A en Wehkap spelen met hun grote maten kinderkleding in op het steeds dikker worden van kinderen. Tussen 1997 en 2003 is het aantal te zware meisjes bijna verdubbeld. Volgens recent onderzoek lijdt 14 procent van de meisjes en 13 procent van de jongens in Nederland aan overgewicht.


Katoenchecker



Uniek! Check je kleding met de katoenchecker
De katoenchecker is een belangrijk onderdeel van de campagne 'Merkwaardig'.
Op deze 'meetlat' kan de consument direct zien of zijn favoriete kledingmerk milieu- en arbeidsvriendelijk is. Check het op de katoenchecker.



Klik hier voor de katoenchecker

Kinderkleding vakbeurs



kINDERKLEDING BEURS

2e editie kleine fabriek 15, 16 januari

Op 15 en 16 januari vindt de tweede editie van de kindervakbeurs de kleine fabriek plaats in de RAI te Amsterdam. De eerste editie van de vakbeurs op 17 en 18 juli jl. trok ruim 2300 bezoekers. De organisatie ambieert voor de januari-editie een groei met 40 procent te bereiken; zowel in het aantal stands als in het aantal merken.

De kleine fabriek is een professionele baby/kindervakbeurs. “De combinatie van bekende merken met kleine (designer)labels uit binnen- en buitenland, voor zowel baby- en kinderkleding als hardwaren blijkt een succesformule,” zo meldt de organisatie. “De diversiteit van de bezoekers geeft aan dat de kleine fabriek een brede doelgroep bereikt: naast de grote modedetaillisten kwamen er ook inkopers van kleinere speciaalzaken, lifestyle- en interieurwinkels en cadeauwinkels. Veel exposanten hebben hierdoor weer nieuwe klanten kunnen noteren.”

www.kleinefabriek.nl



Ook zonder merk ben je sterk.....



Merkkleding heeft een veel te grote invloed op de persoonlijkheid van jongeren en de portefeuille van de ouders. Wie tegenwoordig geen broek van Diesel of Nike-sportschoenen draagt, hoort er niet bij. Scholen zouden merken beter verbieden.» Dat zegt socioloog Claude Javeau van de Franstalige Brusselse universiteit ULB. Volgens een Frans onderzoek is meer dan negentig procent van de scholieren tussen elf en vijftien jaar sterk beïnvloed door merken. Vooral schoenen en rugzakken mogen geen witte producten zijn als je iets wil betekenen op de speelplaats. «De situatie in België is net zo», aldus professor Javeau.

Het fenomeen merkkleding werd in 1986 een eerste keer in beeld gebracht in de beruchte 'Millet-reportage' van Paul Jambers. Daarin vertelden scholieren-snobs dat ze Millet-jassen, Chipie-jeans en Burlington-sokken moesten dragen om 'in' te zijn. «Vandaag is er nog niet veel veranderd», zegt Javeau. «Alleen de naam van de merken.»

Dominerend zijn vandaag schoenen van Nike, broeken van Diesel, rugzakken van Eastpack en T-shirts/truien van Ralph Lauren en Zara. Een basisuitrusting kost tussen de 250 en de 580 euro. Franse wetenschappers ondervraagden duizend leerlingen. Zestig procent van hen kent een 'verworpene'. Of een schoolgenoot die geen merken draagt. Wie wel naar school gaat in merkkleding, doet dat omdat hij/zij dat mooi vindt (60%). Nochtans zeggen de ouders dat hun kroost liever minder mooie merkkleding draagt dan een prachtige outfit zonder bekend logo.


Terug naar home

Warme en geluidsarme vloeren